استخدام های یواشکی دولت تدبیر؛

کمر شکسته جوانان در فوران پارتی بازی های مرموزانه

14 شهريور 1395 ساعت 6:41

آزمون استخدامی که پنهانی گرفته می شود و افرادی غیر بومی سهمیه اول را کسب می کنند و در نهایت بیمارستانی که یکی از اهداف احداث آن اشتغالزایی بود افراد غیر بومی را جذب خود می بینید.


به گزارش پهره؛ خدمات هر سازمان و یا نهاد در هر بخش بستگی به میزان مشارکت زیر مجموعه و کادر فعال آن سازمان دارد که به هنگام خدمات رسانی مردم این ویژگی ها نمایان می شود و در نهایت می توان رضایت مردم را از آن خدمات دهی جویا شد.
یک سازمان می تواند با جذب کادری فعال و پر انگیزه و از همه مهمتر جوان به موفقیت ها و جذب رضایت مردم برسد که البته امروزه در بسیاری از سازمان های تازه تاسیس این نوع نگاه مدیریتی مشاهده نمی شود و مدیریت مجموعه سعی در جا زدن برخی از افراد اقوام و یا سفارش شده از سوی مدیران بزرگتر را در این نوع سازمان ها دارند.
شهرستان هیرمند یکی از شهرستان های شمال استان سیستان و بلوچستان است که از مهر سال 88 کلنگ احداث ساخت بیمارستان 32 تختخوابی آن به زمین زده شده و در مهر سال 93 در چهار بخش اصلی خدماتی تحویل وزارت بهداشت و درمان شد.
این بیمارستان با سه هزار و 823 متر مربع زیر بنا 110 میلیارد ریال اعتبار هزینه یکی از پروژه های مهم و مورد نیاز مردم به شمار می رود که می تواند برای افراد کم درآمد منطقه که توانایی رجوع به بیمارستان های شهرستان زابل را ندارند بسیار مفید واقع شود.
اسخدام های یواشکی دولت
اما موضوع مهمی که می توان به آن اشاره کرد استخدام افراد در سازمان های تازه تاسیس است که می تواند با جذب نیروهای بومی در قسمت خدماتی مفید و موثر در بحث افزایش جلب مشتری و ارباب رجوع داشته باشد.
بیمارستان سید الشهداء شهرستان هیرمند امروزه جذب پزشکان و نیروهای خدماتی آن به پایان رسیده است و بخش های مختلف این بیمارستان شروع به فعایت کرده اند، اما آیا چه نیروی جوان بومی وارد این بیمارستان در خصوص نیروی خدماتی شده است؟
همانطور که می دانیم شغل بهداشت و درمان یکی از کارهایی است که همانند همه امور دیگر سختی ها و دشواری های خود را دارد اما در منطقه ای که بیکاری جولان می دهد و جوانان تحصیلکرده بی شماری هر روز وارد اجتماع می شوند می توانست این بیمارستان نیروی خدماتی خود را بومی شهرستان تامین کند و آن را در راستای خدمات دهی بهتر برشمرد.
آزمون استخدامی که پنهانی گرفته می شود و افرادی غیر بومی سهمیه اول را کسب می کنند و در نهایت بیمارستانی که یکی از اهداف احداث آن اشتغالزایی بود افراد غیر بومی را جذب خود می بینید.
افرادی که از دیگر شهرها در این بیمارستان استخدام شده اند چه فرقی با نیروی جوان خود شهرستان در بحث خدماتی بیمارستان دارند؟ مگر جوانی که در نوار مرز زندگی می کند و سالها به پاسداری از اراضی مرزی پرداخته است حق استفاده و بهره برداری از سازمان های تازه تاسیس را ندارد.
 

رفتار  ناپسند مدیران غیر بومی
این نوع نگرش از سوی برخی از مدیران و همراهان آنها قطعا نمی تواند در خصوص پیشرفت شهر و آبادانی منطقه کوشا باشد؛ قطعا در راستای پیشرفت منطقه میتوان بومی سازی کادر مدیریتی و کارمندان سازمان ها را الویت قرار داد.
به طور مثال می توان به بخشدار بخش قرقری شهرستان هیرمند اشاره نمود که با توجه به ایکه بومی خود شهرستان است و  شناخت قابل توجهی از منطقه خود دارد توانسته است مشکلات این بخش را تا حد امکان بررسی و رفع گرداند.
به هر حال در وهله اول باید افرادی که ادعا پیشرفت و آبادانی دارند بتوانند رضایت مردم به خصوص قشر جوان را جلب نمایند؛ بارها دیده شده است که افرادی که از دیگر شهرها در راس سازمان ها قرار گرفته اند رفتار ناپسندی در خصوص برخورد با افراد کم سواد و سن بالای این شهرستان داشته اند.
علی ای حال این بیمارستان می توانست افراد زیادی از قشر جوان منطقه را سر و سامان دهد و با توجه به فعالیت هایی که جوان در آن مجموعه توسط افراد زبده می دید می توانست تجربه آن در سال های آینده به کمک منطقه آید.
پارتی بازی کمر افراد کم توان را شکسته است
محسن یکی از جوانانی است که پس از دریافت مدرک تحصیلی سالهاست به دنبال کار بوده است وی در خصوص عملکرد این بیمارستان گفت : قطعا این بیمارستان میتوانست در خصوص تامین نیروهای همانند نگهبانی،خدماتی و ... از نیروی خود شهرستان استفاده نماید.
وی افزود : ماه ها به دنبال آزمون استخدامی این بیمارستان بوده ایم که یک روز به صورت ناگهانی آزمون برگزار و نتایج آن نیز اعلام شد، این تعجب همگان را برانگیخته بود.
محسن ابراز داشت: جای بسیار تاسف دارد که کسانی که با پارتی بازی وارد این نوع سازمان ها می شوند و جای یک فرد تحصیلکرده و بومی خود شهرستان را می گیرند.
وی ابراز داشت : مسئولین به این مسئله رسیدگی کنند و باید این نوع استخدامی ها جلوگیری شود؛ فردی که سالها تحصیل رده اما آشنایی ندارد که اورا به سر کار ببرد چه گناهی کرده است آیاسهم جوان تحصیلکرده از دولت تدبیر  امید این است؟
امید می رود که مدیران سازمان ها با نگاهی اندیشمندانه و به دور از رفتار های غیر اسلامی بتوانند جوانان جامعه را که در این سال ها سختی ها زیادی را متحمل شده اند را در راستای اشتغال در چنین سازمان های تازه تاسیس همراهی کنند.
منبع ندای هیرمند
انتهای پیام/


کد مطلب: 2467

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/2467/کمر-شکسته-جوانان-فوران-پارتی-بازی-های-مرموزانه

پهره
  https://www.pahreh.ir