دوشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۵ ۰۶:۴۰
۰

ریزبینی برخی مدیران در توجیه عملکرد سه ساله دولت تدبیر و امید

امروزه بعد از گذشت سه سال از طول عمر دولت روحانی در منطقه سیستان هنوز همان معضل ریزگرد ها و همچنین مهاجرت و گسترش فقر را می توان به وضوح مشاهده کرد و دلیل خاصی برای تبلیغات ریز بینانه برخی از مسئولین در خصوص عملکرد دولت دیده نمی شود.
ریزبینی برخی مدیران در توجیه عملکرد سه ساله دولت تدبیر و امید
ریزبینی برخی مدیران در توجیه عملکرد سه ساله دولت تدبیر و امید
به گزارش پهره به نقل از ندای هیرمند، شهرستان هیرمند در شمال استان سیستان وبلوچستان  ودر مجاورت مرز مشترک با کشور افغانستان قرار دارد که این موقعیت استراتژیک یک امتیاز مثبت برای مردم ومنطقه محسوب می شده است  اما  بادیوار کشی و  بسته شدن مرز  در کتار عوامل طبیعی و شدت طوفانهای توام با ریزگردها، خانواده های زیادی از این منطقه  مهاجرت  و در شهرهای مجاور با تحمل مشکلات فراوان سکونت گزیده اند  و برخی از خانواده ها نیز  با تحمل مشکلات عدیده روال زندگی گذشته را دنبال و شرایط زندگی سخت را تجربه کرده اند و این در حالی است که تا کنون عملکرد مثبتی از سوی دولت تدبیر و امید در خصوص وضعیت نا معلوم تالاب هامون و همچنین فعالیت مرزی در شهرستان هیرمند دیده نشده است.
با توجه به اینکه در سال پایانی دولت دکتر روحانی قرار داریم برخی از مسئولین معتقدند که دولت توانسته است تدابیر لازم در خصوص احیای زندگی دوباره مردم در  منطقه سیستان را محقق سازنند که این امر با توجه وضعیت کنونی مردم و منطقه خود آشکار همه ی موضوع است .
گواه است که مهمترین مسئله ای که دکتر روحانی در سفر استانی خود به زابل تاکید داشته است بازگشایی بازارچه های غیر فعال و همچنین احیای دریاچه هامون بوده است که این مسائل مهمترین موضوع در بین مردم جنوب شرق کشور است زیرا اقتصاد خانواده ها بر پایه این فعالیت ها در گذشته چرخیده تا جایی که فروش سوخت در مرز شغلی ثابت و پر درآمد برای خانواده ها محسوب می شده است.

اما امروزه بعد از گذشت سه سال از طول عمر دولت روحانی در منطقه سیستان هنوز همان معضل ریزگرد ها و همچنین مهاجرت و گسترش فقر را می توان به وضوح مشاهده کرد و دلیل خاصی برای تبلیغات ریز بینانه برخی از مسئولین در خصوص عملکرد دولت دیده نمی شود.
بازارچه مرزی میلک را می توان فعالترین بازارچه در حوزه سیستان نام برد اما باید دید مردم عادی چه سهمی از این بازارچه فعال و پر تردد نصیبشان شده است آیا این بازارچه توانسته است از روند رو به رشد بیکاری در حوزه سیستان و یا شهرستان هیرمند جلوگیری کند؟
دولت روابط سیاسی خود را گسترش داده است
محمد علی پیری فرماندار شهرستان هیرمند در نشست مردم و مسئولین گفت : همه ی دولت ها به جز دولت بنی صدر در بعد از انقلاب توانسته اند عملکرد های مناسبی به جای بگذارند و در جهت اهداف نظام و جمهوری اسلامی ایران گام بردارند.
وی افزود : دولت توانسته است امروزه روابط سیاسی خود را با دیگر کشورها گسترش دهد زیرا که امروزه صلح و دوستی می تواند در رفاه مردم و همچنین حیات سیاسی دولت ها اثر گذار باشد.
فرماندار هیرمند نتایج مذاکرات هسته ای را منصفانه دانست و گفت: در پایان مذاکرات ؛انرژی هستی ایران را به رسمیت شناخته اند و تحریم ها در مدت زمان بی اثر می شود که در این بین آمریکا شیطنت هایی انجام داده است اما جهان حقانیت ایران را دیده و دیگر از آمریکا حمایت نخواهد کرد.
و این در حالیست که مهندس پیری فرماندار شهرستان هیرمند در جلسه پرسش و پاسخ مسئولین با مردم به حمایت همه جانبه از خدمات دولت تدبیر و امید پرداخته است که مردم شهرستان هیرمند هیچ سهمی از این خدمات را نداشته اند که بیکاری جمع کثیری از جوانان، بسته شدن مرز،تعطیلی بازارچه های مرزی، عدم تامین اعتبار جهت پروژه های در دست اقدام دولت قبل شامل : جاده دوبانده زابل به هیرمند نمونه بارزی از این ادعا می باشد.
وقتی که شیطنت های آمریکا بر خلاف برجام شکل گیرد و به ضرر مردم ایران تمام شود پس نمی توان نتایج مذاکرات را منصفانه دانست زیرا رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص این مذاکرات هشدارهایی داده بودند و اعتماد به شیطان بزرگ را بی اثر دانستند.
 

 
انتهای پیام/
کد مطلب: 2380
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *