يکشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۵ ۰۸:۱۵
۰

ایستادگی چهار بسیجی در برابر 40 نفر از اشرار جنوب شرق

فرمانده قرارگاه عملیاتی قدس نیروی زمینی سپاه گفت: سال گذشته 40 نفر از اشرار به نیم‌برجک 161 حمله کردند؛ اما با ایستادگی چهار نفر از بسیجیان بومی سیستان و بلوچستان نتوانستند این نیم‌برجک را اشغال کنند.
ایستادگی چهار بسیجی در برابر 40 نفر از اشرار جنوب شرق
ایستادگی چهار بسیجی در برابر 40 نفر از اشرار جنوب شرق
به گزارش پایگاه خبری پهره: سردار محمد مارانی فرمانده قرارگاه عملیاتی قدس نیروی زمینی سپاه در جریان بازدید از پاسگاه‌های مرزی سپاه در شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان درباره واقعه سال گذشته حمله اشرار به پاسگاه 161 مرزی سپاه در این شهرستان، اظهار داشت: سال گذشته یکی از مناطقی که توسط اشرار مورد هجوم واقع شد، نیم‌برجک متعلق به پاسگاه 161 مرزی سپاه بود؛ محلی که اندک نفراتی در آن، مشغول حفظ و حراست از مرزهای شرقی کشورمان را بودند.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم حد فاصل پاسگاه‌های مرزی همجوار با پاکستان را مقابل نفوذ اشرار و قاچاقچیان مصون بداریم، به فاصله 2 پاسگاه، برجک و نیم‌برجک‌های نگهبانی احداث کردیم؛ که علاوه بر جلوگیری از ترددهای غیرقانونی، در مواقع لزوم به راحتی تأمین‌کننده امنیت یکدیگر نیز هستند.

سردار مارانی با اشاره به اینکه یکی از این نیم‌برجک‌ها، نیم‌برجک پاسگاه 161 است، ادامه داد: اشرار که در دفعات قبل در حمله به پاسگاه‌های مرزی ایران موفق نبودند، این بار برای اطمینان از موفقیت خود به محلی حمله کردند که تنها چهار نفر در آن محل حضور داشتند.

وی درباره دلیل این انتخاب اشرار هم عنوان کرد: آنها تصورشان این بود که در صورت حمله به محلی که از مدافعان کمتری برخوردار است و با توجه به تعداد نفرات خودشان، پیروزی آنها حتمی است؛ به همین خاطر بود که آنها نیم‌برجک 161 را انتخاب کردند.  

فرمانده قرارگاه قدس با تأکید بر اینکه در بیشتر مناطق سیستان و بلوچستان اکثر کسانی که از مرزهای این استان حفاظت می‌کنند، از نیروهای بسیجی بومی سیستان و بلوچستان هستند، بیان کرد: حدود ساعت 18:30 دقیقه بود که گروهی از اشرار به استعداد قریب به 40 نفر از دو سمت چپ و راست با انواع سلاح های سبک و سنگین مانند 82 میلی‌متری، آرپی‌جی 7 و تیربار، به سوی نیم‌برجک 161 شروع به تیراندازی کردند؛ اما با این حال به هدف خود نرسیدند و مجبور به عقب‌نشینی شدند.

وی به نحوه فرار و عقب‌نشینی اشرار نیز اشاره کرد و گفت: زمانی که درگیری شروع می‌شود، یکی از پاسداران جوان که فرماندهی نفرات مستقر در نیم‌برجک را بر عهده داشت، از سمت پاسگاه 161 به سمت نیم‌برجک در حال گشت‌زنی بوده که به وی اطلاع می‌دهند از سمت نیم‌برجک 161 صدای تیراندازی می‌آید؛ به همین خاطر وقتی نزدیک محل درگیری می‌شود، با دیدن اوضاع منطقه، از عقبه درخواست آتش پشتیبانی می‌کند؛ بدین ترتیب وقتی مهاجمین زیر آتش خمپاره قرار می‌گیرند، با برجای گذاشتن تعدادی کشته و مجروح، به ناچار مجبور به فرار از منطقه می‌شوند.
منبع دفاع پرس
انتهای پیام
کد مطلب: 2361
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *