یک پل و هزاران وعده؛

پل رودخانه اسفند در جنوب سیستان و بلوچستان رنگ افتتاح به خود ندید/ محاصره بیش از ۵ هزار نفر در سایه بی توجهی دولت راستگویان

4 شهريور 1395 ساعت 12:48

ساخت پل رودخانه اسفند در جنوب سیستان و بلوچستان که از سال 90 آغاز شده، به دلایلی متوقف شده است.


به گزارش پهره به نقل از دلگان پرس، در حالی هفته دولت به روزهای میانی خود می رسد که طرح های عمرانی زیادی در شهرستان دلگان، علی رغم وعده های مسئولان رنگ افتتاح را به خود ندیده است. پل رودخانه اسفند در بخش جلگه چاه هاشم شهرستان یکی از آن طرح ها است. پلی که ساخت آن از سال 90 ودر دولت دهم آغاز شده است ولی ساخت آن هر بار به دلایلی متوقف شده است و اکنون که 5 سال از آغاز به ساخت پل رودخانه اسفند می گذرد مسئولان زیادی از آن بازدید کرده و وعده تکمیل این طرح را که نقش حیاتی برای عبور و مرور مردم منطقه را دارد، داده اند.

در هفته دولت سال 94 باقر کرد معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان در بازدید از پل اسفند و در دیدار با مردم این روستا وعده افتتاح این پل در هفته دولت سال 95 را داد، وعده ای که همانند سایر وعده ها در پیچ و خم سایر وعده های سیستان و بلوچستان گم شده است.
عده ای از اهالی روستای اسفند بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان در روزهای اخیر در تماس با پایگاه خبری دلگان پرس گلایه مندی خود را نسبت به توقف عملیات ساخت پل ورودی این روستا اعلام کرده اند.
یکی از اهالی روستای اسفند در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه روستای اسفند از جمله محرومترین مناطق استان سیستان و بلوچستان است اظهار کرد: کمبود زیر ساخت های عمرانی و یا نبود آن در اسفند جلگه چاه هاشم باعث رنج مردم این منطقه از کشور شده است.
وی با اشاره به اینکه تنها مسیر ارتباطی عبور و مرور مردم روستای اسفند با سایر مناطق بر روی رودخانه اسفند است افزود: کار ساخت پل برای این رودخانه از سال 90 آغاز شده است، اما با گذشت چند سال هنوز این پل افتتاح نشده و هر بار به ددلایلی متوقف شده است.
چاکری با بیان اینکه چندین مسئول استانی و شهرستانی از این پل بازدید کرده اند تصریح کرد: هر کدام از مسئولان وعده و قول پایان ساخت پل رودخانه را به مردم و اهالی این منطقه داده اند ولی در عمل هنوز وعده ای برآورده نشده است.
وی به سیلاب اسفندماه گذشته در روستای اسفند جلگه چاه هاشم اشاره کرد و گفت: بر اثر آن بارندگی ها و سیلاب، مردم این روستا 8 روز در محاصره بودند، که یکی از زنان روستا به دلیل وضع حمل با سختی و مشقت و تنها از طریق تله کابینی که برای امورات پل نصب شده است، به بیمارستان انتقال داده شده است.

این شهروند روستای اسفند با اشاره به اینکه مردم روستا با سختی و مشقت از رودخانه عبور می کنند خاطر نشان کرد: تردد از این مسیربه دلیل سنگلاخی و ناهموار بودن باعث خسارت های زیادی به وسایل نقلیه شده است.
دادمحمد بامری رئیس اداره راه و ترابری دلگان در خصوص توقف ساخت پل رودخانه اسفند این شهرستان در دی ماه سال گذشته به خبرنگار ما گفت: کار ساخت این پل از سال 90 آغاز که در مرحله اول ساخت دیوار و بتن آن آماده شد و باتوجه اینکه نیاز به قطعات خرپا بود و به دلیل نبود هزینه کار متوقف شد.
وی افزود: پیشنهاد ساخت خرپا به کارخانه ماشین سازی اراک ارسال شده که با توجه به اینکه رقم پیشنهادی آنها برای ساخت 30 میلیارد ریال بوده تامین این هزینه وقت زیادی را برده است، و با توجه به تامین این هزینه در سال 94 تا پایان امسال این طرح افتتاح و به بهره برداری می رسد.
که با توجه به پایان سال 94 و گذشت بیش از 6 ماه از آغاز این سال هنوز این وعده رئیس اداره راه و ترابری شهرستان دلگان عملی نشده است.
روستای اسفند با بیش از 5 هزار نفر جمعیت در 95 کیلومتری جنوب شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

 
انتهای پیام


کد مطلب: 2335

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/2335/پل-رودخانه-اسفند-جنوب-سیستان-بلوچستان-رنگ-افتتاح-خود-ندید-محاصره-بیش-۵-هزار-نفر-سایه-بی-توجهی-دولت-راستگویان

پهره
  https://www.pahreh.ir