سه شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۵ ۰۸:۲۱
۰

تیم شهید شوشتری خاش؛ قهرمان رقابت های تیراندازی” تراپ” استان شد + تصاویر

مسابقات تیراندازی” تراپ” قهرمانی استان با حضور 200ورزشکار و 45 تیم در روستای دادکان بخش ایرندگان خاش برگزار و در این رقابتها تیم شهید شوشتری این شهرستان قهرمان شد.
تیم شهید شوشتری خاش؛ قهرمان رقابت های تیراندازی” تراپ” استان شد + تصاویر
تیم شهید شوشتری خاش؛ قهرمان رقابت های تیراندازی” تراپ” استان شد + تصاویر
به گزارش پهره؛ حسین ثوری مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان در حاشیه برگزاری این مسابقات، در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: در راستای سند راهبردی چهارساله 95 اداره ورزش و جوانان استان، امسال را سال مسابقات تراندازی تراپ در استان نامگذاری کرده ایم.
وی با اشاره به پتانسیل ها وظرفیت های رشته تیراندازی در استان، گفت: دین مبین اسلام همواره به ورزش تیراندازی تاکید کرده و این اداره کل در جهت تحقق این مهم به دنبال جذب استعدادها و جوانان علاقه مند به این رشته ورزشی پراهمیت است.
ثوری با بیان اینکه برای برگزاری اینگونه مسابقات در استان برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال جوانان و نوجوانان از این رشته تلاش میکنیم تا این مسابقات را در تمام نقاط استان برگزار کنیم و درصدد توسعه این رشته پرطرفدار در این استان هستیم.
*ایجاد روحیه نشاط و شادابی در میان جوانان و نوجوانان از اهداف برگزاری تراپ است
رییس هیات تیراندازی سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ما گفت: هدف از برگزاری این مسابقات تعمیم و گسترش ورزش رشته تیراندازی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در میان جوانان و نوجوانان است.
رضا هراتی با بیان اینکه حمایت از محیط زیست و حیات وحش استان سیستان و بلوچستان از اهداف برگزاری این رقابت ها است، افزود: با برگزاری این مسابقات شکارچیان استان را با محیط زیست و منابع طبیعی آشتی خواهیم داد.
 

 
وی اظهار کرد: بیش از یک میلیون و پانصد هزار شکارچی مسلح به تفنگ شکاری در استان هستند که ان شاالله با برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد این باشیم که تمام این شکارچی ها را با محیط زیست آشتی دهیم و به سمت و سوی قهرمانی تیراندازی کشوری و استانی هدایت و آنان را به میادین تیراندازی دعوت کنیم.
*شهرستان خاش قهرمان چهارمین دوره مسابقات تیراندازی” تراپ” استان شد
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش نیز در ادامه به خبرنگار ما گفت: این رقابتها به مناسبت یادواره شهدای وحدت و سازندگی کشور؛ شهیدان نیکبخت و امام بخش ریگی به میزبانی شهرستان خاش برگزار شد.
عبدالغفور قلندرزهی افزود: این مسابقات با حضور 45 تیم از 16 شهرستان استان و 200 نفر به صورت انفرادی و آزاد برگزار شد که هر یک از شرکت کنندگان ۵ تیربه اهداف پرتابی شلیک کردند و بالغ بر500نفر تماشاگر از این دوره از مسابقات دیدن کردند.
وی با بیان اینکه در پایان این رقابتها به ۳ نفر انفرادی و ۳ تیم برتر جوایزی اهدا شد، تصریح کرد: در رده تیمی تیمهای” باشگاه شهید شوشتری خاش” و” باشگاه شهید ایرانشهر” بترتیب مقام های اول و دوم و تیم “ مدافعان حرم” مقام سوم را کسب کردند.
 

 
قلندرزهی با بیان این سه تیم برتر به جهت مسابقات کشوری اعزام می شوند، گفت: در رده انفرادی آقایان فیض محمد شهنوازی مقام اول خاش، محمداسلام ریگی مقام دوم ایرانشهر و کاظم کریمی مقام سوم ایرانشهر را از آن خود کردند.
وی اذعان کرد: در اختتامیه مسابقات به تیم های اول تاسوم کاپ و حکم قهرمانی و به نفرات برتر انفرادی اول تاسوم و به تعداد 20نفر عوامل و دست اندکاران و دهیاریها و شوراها  جوایز و به رسم یادبود تندیس جام انیمیشن این دوره از مسابقات اهداء شد.
* به زودی باشگاه تیراندازی شهرستان خاش راه اندازی می شود
فرماندار خاش نیز در ادامه در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بیان اینکه این مسابقات با استقبال بسیار خوب جوانان مواجه شده است، اظهار کرد: هدف از این مسابقات تشویق و ترغیب جوانان به سوی ورزش است چرا که مقام معظم رهبری می فرماید: تحصیل، تهذیب و ورزش.
محمداکبر چاکرزهی تصریح کرد: رشته تیراندازی یکی از رشته‌های است که همواره مورد تاکید اسلام است و این شهرستان با برگزاری این‌گونه مسابقات تلاش می کند سطح کیفی و کمی این رشته‌ها را بالا ببرد.
وی از احداث باشگاه ورزشی تیراندازی شهرستان خاش خبر داد و افزود: با احداث این مجموعه ورزشی، جوانان به صورت کاملا قانونمند به این ورزش حیاتی و مهم می پردازند.
وی با بیان اینکه هدف از ساخت این باشگاه ورزشی ایجاد نشاط و شادابی در بین جوانان است، گفت: جهت احداث این مجموعه ورزشی با تلاش بخش خصوصی و برای نخستین بار در سطح این استان یک مجموعه فرهنگی و تفریحی و باشگاه تیراندازی هداف پروازی تراپ در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در حاشیه جاده سلامت احداث می شود.
چاکرزهی با بیان اینکه به زودی با حمایت های نظام و دولت شاهد تکمیل زیرساخت ها و بهره برداری این باشگاه خواهیم بود، تصریح کرد: جهت راه اندازی این باشگاه  تجهیزات فنی شامل سلاح های مورد نیاز و سایر تجهیزات خریداری و فراهم شده است.
وی اذعان کرد: ساخت آلاچیق، فضای سبز، کافی شاپ، رستوران سنتی، باغ وحش، دریاچه مصنوعی، سرویس بهداشتی، مسجد، فروشگاه، سالن برای اسلحه بادی، میدان اسلحه خفیف و غیره برای این مجموعه پیش بینی شده که در کنار تامین اسلحه و میدان پنت بال طرح بصورت رنج المپیکی احداث می شود.
چاکرزهی با بیان اینکه راه اندازی این مجموعه برای بیش از ۲۰ نفر ایجاد شغل می کند، تصریح کرد: تلاش ما این است که مسابقات کشوری و استانی تیراندازی بیشتری را در این شهرستان برگزار کنیم تا بتوانیم در جهت گسترش این رشته مهم و حیاتی مورد علاقه جوانان گام برداریم.
* وزرشکاران و مدال آوران تراپ: از مسئولین انتظار داریم تا اینگونه مسابقات را بیشتر برگزار کنند
در ادامه تعدادی از وزرشکاران و مدال آوران این مسابقه در گفت و گو با خبرنگار  ما اظهار کردند: سطح بازی ها و داوری بسیار خوب بوده و از مسئولین انتظار داریم تا اینگونه مسابقات را بیشتر برگزار کنند تا جوانان از مسیر درست زندگی منحرف نشوند و بتوانند با ورزش روح و جسم خود را شاداب کنند.
 

.

.

.

.

.

انتهای پیام/
کد مطلب: 2291