دوشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۵ ۰۷:۴۴
۰

دختران محجبه، گره معجر را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی محکم تر کنند

حجاب از مقوله های مشترکی است که پیش از اسلام و در سایر ادیان وجود داشته است اما اسلام آن رامتعادل نمود و هم ردیف با آن به عفاف نیز پرداخته است...
دختران محجبه، گره معجر را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی محکم تر کنند
دختران محجبه، گره معجر را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی محکم تر کنند
به گزارش پهره؛ گلستان بلاگ به نقل از وب سایت «حریم آسمانی» نوشت:
مجید قاسم کردی/ حریم آسمانی:
دختران محجبه، گره معجر را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی محکمتر کنند! حیا وعفاف یادتان نرود.
حجاب از مقوله های مشترکی است که پیش از اسلام و در سایر ادیان وجود داشته است اما اسلام آن رامتعادل نمود و هم ردیف با آن به عفاف نیز پرداخته است.ایران هم به عنوان پرچمدار اسلام درجهان،  21 تیر سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب را به عنوان روز حجاب نامگذاری کرده است و هفته حجاب و عفاف را از ۱۹ تا ۲۵ تیرماه به  جهت پاسداشت و و نشر وتبلیغ این امر الهیی برگزار می کند.
یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه‌ی کشف حجاب است. و همچنان  یکی از راهبردهای مهم غرب در مبارزه با فرهنگ معنوی اسلام که امروزه در سرتاسر دنیا خواهان پیدا کرده است مبارزه با حجاب است! چنانچه حتی حجاب های حداقلی شهروندان مسلمان خود با یک روسری را هم بر نمی تابند !
در جامعه امروزی، متاسفانه اینکه یک زن یا دختر مانتویی بدحجاب باشد چندان عجیب نیست، بررسی علل و عوامل استحاله فرهنگی زنان و دختران ایرانی در زمینهحجاب، به مثنوی هفتاد من کاغذ نیاز دارد که از آن می گذرم. اما حساسیت ها زمانی برانگیخته می‌شود که طی سال‌های اخیر شاهد این هستیم  که موج حجابی” title=”بدحجابی” target=”_blank”>بدحجابی‌ها، به جامعه دختران و زنان چادری رسیده است. دخترانی که حجاب برتر را برگزیده اند اما رفتار و ظاهرشان هیچ شباهتی با یک دختر مومن و محجبه ندارد. کاراکتر «دختر چادری امروزی» اولین مدلش مریم در سریال «در پناه تو» بود که در دهه ۷۰ کلی سروصدا به پا کرد. لعیا زنگنه با مدل و ترکیب چادر و کیفی که به دوش داشت «تیپ» جدیدی خلق کرده بود که کلی از دختران جوان آن دوره سعی می کردند شبیه او شوند.
موضوع عفاف و حجاب و حیا  به همه بانوان به هم آن بانوانی که چادر و حجابشان  تقلیدی و ظاهری است و یا آنانکه از سر اجبار زورکی و تحمیلی سر کرده اند و برخی دیگر  هم  که به حجاب حداقلی و حجاب حداکثری اکتفا کرده اند ارتباط مستقیم دارد، اما در این مرقومه  مخاطب خاصم آن دسته از افرادی هستند که حجابتعقلی و تعبدی ، رابرگزیده اند . روی صحبت من با چادری ها یست که آن را هدیه اسلام می دانند و تاج بندگی .آن کسانی که نه به دلیل خاصیت حاکمیتی چادر ونه مدلینگ بودن و طراحی آن بلکه به دلیل صبغه ارزشی آن و محتوای عمیق فرهنگی آن چادری شدند و ماندند.
دشمن خوب دانست  که چادر رو نمی تواند از سرتان بکشد، اما متاسفانه خوب فهمید که با توسل به چه ابزاری و به چه صورت  اصل چادر رو ازشما بگیرد.. ظهور چادری های بدحجاب، صورت بزک کرده، انواع و اقسام آرایش وعشوه های دخترانه را با حجاب مادر دوعالم آمیختند و القا کردند، مدلینگ سازی چادر باعث می شود چادر مثل هر مدی تاریخ مصرف پیدا کند. از سوی دیگر گسست های اجتماعی و شکاف نسلی باعث میشود کارکرد طبقاتی چادر از بین برود. خواهر ایمانی من ، تصویرت در شبکه های اجتماعی با چادر و روسری ، با لبخندی ملیح و نگاهی که سراسر ناز  است ، پیش چشمان هزاران نامحرم لایک میخورد و تو نوشته ایی«افتخار میکنم که محجبه ام»اگر اینگونه میخواهی مبلغ حجاب در فضای مجازی باشی بدان که دل میزند دلبری کردنِ ” تو ” یِ چادری از چادر .
از چیزی که قرار بود اندامت را بپوشاند، و تورا از چشمان نامحرم دور کند  چیزی درست کردند که خودآرایی افراطی را نمایش دهی! انتشار تصاویر محجبه ات در فضاهای مجازی نه تنها در جهت تبلیغ حجاب زن مسلمان و دیندارنمی  باشد بلکه بیشتر شبیه نوعی تبرج (خودنمایی) است.
دین مبین اسلام زنان را از خودنمایی نهی می‌کند. از منظر قرآن «تبرج» ناقض عفاف زن است؛ قرآن کریم می‌فرماید: «و قرن فی بیوتکن و لا تبرجن الجاهلیه الأولى… ؛ و در خانه‌هایتان قرار گیرید و مانند روزگار جاهلیت قدیم زینت‌های خود را آشکار نکنید».( سوره احزاب-آیه 33)
حجاب و حیا، دو عنصر زیبنده ظاهر و باطن انسانها همچون سدی محکم و قلعه استوار، افراد را از تهاجم های نفسانی و گزند خواسته های شیطانی مصون نگه می دارند.حجاب مایه‌ٔ تشخّص و آزادى زن است؛ آری چادر نماد یک جریان اعتقادی بود. چادر نه یک نوع لباس بلکه خروجی یک فرهنگ و ارزش اخلاقی و دینی تلقی می شد. ارزش چادر نه به رنگ و شکل بلکه به فرهنگ غنی متصل به آن بود. چادر پوشیدن یا نپوشیدن مساله نبود. حجاب کامل داشتن مسله بود.
خواهر مومن چادری من، تناقض ها در جامعه ای است که دم از حجاب وعفاف می زند. ویترین مغازه هایش پر از لباس های عجیب و غریب و به دور از پوشش اسلامیفیلمهای شبکه های خانگی اش پر است از شکستن آداب و اخلاقی و دستورات الهی دیگر از غرب زدگی سینما و رسانه  نگوییم که خود فاجعه ایست بزرگ و تناقضی  فاحش با جامعه اسلامی.
خواهر محجبه ی معتقد من، رعایت حیا به منزله روح پوشش است و پوشش بدون حیا کالبد بدون روحی است که زن را از دست یابی به کمالی که قرار است با رعایتحجاب اسلامی به آن برسد وامی دارد.
خواهرمحجبه ی من،تو فرق داری،باهمه ی دختران عالم الگوی توحضرت فاطمه زهرا(س)است، پس نگذار به هیچ عنوان از الگوی نابت دورت کنند. انتشار تصاویر محجبه تحت غالب کمپین های تبلیغ حجاب، نسخه‌ پیچی غیر همسو اما یکسان است که رد پای اسلام آمریکایی به تعبیر امام خمینی(ره) و تشیع انگلیسی به تعبیر مقام معظم رهبری را در آن می توان  مشاهده کرد.
مراواریدها در صدف چادرند وبدانید که چادری ها فرا مد و فرا طبقاتی و فرا سیاسی هستند.
الهم جعل عواقب امورانا خیر
منبع باشگاه وبلاگ نویسان ایرانی حرف تو 
انتهای پیام/
کد مطلب: 2260
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *