پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۱۰
۰

احضار مدیر شبکه 3 و کارگردان و تهیه‌کننده یک سریال ایرانی به دادسرای جنایی

در پی خودکشی پسر 13 ساله‌ای به تقلید از سریال تلویزیونی «5 کیلومتر تا بهشت»، پس از 5 سال مدیر شبکه 3 سیما، همراه با کارگردان و تهیه‌کننده سریال به دادسرای جنایی تهران احضار شدند.
احضار مدیر شبکه 3 و کارگردان و تهیه‌کننده یک سریال ایرانی به دادسرای جنایی
احضار مدیر شبکه 3 و کارگردان و تهیه‌کننده یک سریال ایرانی به دادسرای جنایی
به گزارش پایگاه خبری پهره"  رسیدگی به این پرونده شهریور سال 90 با خودکشی پسر 10 ساله‌ای در شرق تهران و مرگ او پس از یک هفته، در دستور کار تیم جنایی قرار گرفت.
 
نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد محمدمهدی با استفاده از روسری و میله بارفیکس خود را حلق‌آویز کرده است.در ادامه تحقیقات مشخص شد پسربچه به تقلید از بازیگر نقش امیرحسین در سریال «5 کیلومتر تا بهشت» که تبدیل به روح می‌شد، می‌خواست بداند پس از تبدیل شدن به روح پدر و مادرش در مورد او چه می‌گویند، به همین خاطر در غیاب آنها هنگام بازی با برادر 6 ساله‌اش خود را حلق‌آویز کرد که در بیمارستان جان سپرد.

پس از مرگ این کودک که محمدمهدی نام داشت، خانواده‌اش علیه تهیه‌کننده سریال شکایت کردند اما مسئولان فیلم از اتهامات وارده تبرئه شدند.با ارسال پرونده به دادگاه کیفری و با توجه به نقض قرار رفع تعقیب متهمان، دادگاه کیفری 2 تهران قرار جلب به دادرسی متهمان و احضار پورمحمدی - صادر‌کننده مجوز پخش سریال مذکور - علیرضا افخمی کارگردان فیلم و داوود هاشمی تهیه‌کننده سریال را صادر کرد.
 
لازم به یادآوری است، طبق نظر کمیسیون پزشکی با توجه به تأثیرپذیری محمدمهدی و عدم اخطار سازمان صدا و سیما برای ممنوعیت پخش این سریال برای اطفال و عدم تعیین محدودیت سنی که در رمضان سال 90 از شبکه سوم پخش شد، محمدمهدی با تأثیرپذیری از محتوای این سریال با استفاده از روسری خود را حلق‌آویز کرده است.دیروز بازپرس مرادی از شعبه دوم دادسرای جنایی تهران دستور احضار متهمان را صادر کرد.
منبع ایران
انتهای پیام
کد مطلب: 2079