يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ۰۳:۵۸
۰
گفتگوی خواندنی روز خبرنگار با خبرنگار سایت خبری دلگان پرس؛

اشتیاق به نوشتن پایم را به حرفه خبرنگاری باز کرد/بیشترین سوالهای بی جواب را از شخص رئیس جمهور دارم

خبرنگار پایگاه خبری دلگان پرس طی یک گفت و گو؛ از دغدغه های خود در حرفه خبرنگاری می گوید.
اشتیاق به نوشتن پایم را به حرفه خبرنگاری باز کرد/بیشترین سوالهای بی جواب را از شخص رئیس جمهور دارم
اشتیاق به نوشتن پایم را به حرفه خبرنگاری باز کرد/بیشترین سوالهای بی جواب را از شخص رئیس جمهور دارم
به گزارش پهره؛ یکی از حرفه های پر مشغله و البته در اکثر مواقع کارگشای جوامع امروزی که روز به روز بر تکنولوژی های مدرن آراسته می شود؛ حرفه مقدس خبرنگاری است.
در واقع می توان گفت خبرنگار جزئی از لایه های مرفح و فقیر جامعه است که به خوبی می تواند با ابزارهای امروزی بهترین پیام رسان ما بین مردم و مسئولین باشد اما ناگفته نماند که علی رغم تمامی پیشرفتهایی که این حرفه در تجهیزات داشته؛ باز هم یک سری مشقات به قوت خود باقیست که امیدواریم این چالش هم با همراهی و پاسخگویی فراگیر در بین مسئولان خیلی زود مرتفع شود.
تیم تحریریه پایگاه خبری پهره؛ به مناسبت روز خبرنگار با هدف به تصویر کشیدن ناگفته های این قشر خبرساز؛ امروز مصاحبه ای را با مدیر مسئول پایگاه خبری دلگان پرس که در همسایگی شهرستان ایرانشهر می باشد؛ تنظیم نموده که در ادامه بیشتر با شخصیت و دغدغه های این مدیر توانمند آشنا می شویم.
مجید بامری مدیر مسئول سایت خبری دلگان پرس دانشجوی کارشناسی رشته برنامه ریزی و علوم تربیتی است که فعالیت رسمی خود بر روی پایگاه خبری دلگان پرس را از مرداد ماه سال 94 آغاز نموده است.
آقای بامری به عنوان خبرنگار و مدیرمسئول پایگاه خبری دلگان پرس در گفت و گو با خبرنگار پهره با اشاره به علاقه مندی خود به حرفه خبر می گوید: عرصه خبر سرشار از افت و خیزهای دائمی است که اگر ذره ای علاقه و دغدغه هم نوع دوستی در انسان نباشد به طور قطع حرکت در این مسیر نه تنها سخت بلکه غیرممکن خواهد بود.
او می گوید: پیش از شروع رسمی کار خبر بر روی پایگاه دلگان پرس؛ یکی از وبلاگ نویسان فعال استان سیستان و بلوچستان بودم که خوشبختانه با ورود جدی در عرصه خبر توانسته ام برخی از مشکلات اساسی شهرستان را در سطح استان و کشور رسانه ای کرده و زمینه بهبود شرایط را از طریق این پایگاه خبری فراهم نمایم.
وی از جمله گزارشات مثمر ثمر و مرتفع شده شهرستان را مربوط به معضل چند ماه اخیر در خصوص شنیده نشدن صدای کشاورزان هندوانه کار و جولان دلالان در این منطقه عنوان کرد که خوشبختانه با تنظیم اخباری در این زمینه مسئولان به داد مردم این منطقه رسیدند.
بامری همچنین پیگیری مطالبات عقب افتاده معلمان خرید خدمت و سوخت رسانی به مردم سرما زده ی دلگان را از دیگر نمونه های کارهای خبری موفق خود عنوان می کند و می گوید: گره گشایی از کار مردم را نوعی جهاد می دانم که امیدوارم هر روز در آن موفق شوم.
مدیر مسئول و خبرنگار پایگاه خبری دلگان پرس می گوید: تلاش می کنم همیشه امید به آینده را در روحیات مردم جامعه تزریق کنم از این رو در کنار پیگیری مطالبات مردمی بیشتر به دنبال پوشش اخبار امیدآفرین از جمله مقوله مورد تأکید مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی می باشم که خوشبختانه تجربه های شیرینی را هم در این راستا کسب کرده ام.
بامری عدم پاسخگویی مسئولین به برخی از سوالات خبرنگاران را غیر قابل توجیه می داند و معتقد است: مردم و مسئولین دو بال اعتلای اهداف راهبردی نظام هستند و انتظار می رود همانطور که مردم در همه عرصه ها با قدرت پشتیبان آرمان ها و سرزمین خود هستند مسئولین نیز به مطالبات حداقلی مردم بدون هیچ کشمکشی پاسخ قانع کننده ای دهند و اگر می دانند گره ای به دست آنها باز نمی شود لااقل مردم را نسبت به علت و عوامل این گره کور آگاه نمایند.
مدیر پایگاه خبری دلگان پرس ادامه می دهد: به طور قطع در همه امور یک سری کاستی هایی وجود دارد و  مسئولان باید بپذیرند که انتقاد سازنده نه تنها موجب کسر شأن مسئولین نخواهد شد بلکه با همراهی آن ها و کمک مردم زمینه هموار شدن مسیر فراهم خواهد شد.
مجید بامری می گوید: به عنوان جزئی از این جامعه؛ علی رغم احترمی که برای شخصیت رئیس جمهور کشورمان قائل هستم دوست دارم از آقای روحانی بپرسم که چرا با توجه به انواع توهین هایی که از سوی غرب بر ملت ایران وارد می شود؛ برخورد دولتمردان کشور ما از موضع قدرت نیست؟ چرا وعده های هایی که مردم در اوایل حضور شما به آن ها دل خوش کرده اند محقق نمی شود؟ چرا با توجه به آمار رو به رشد تعدادان بیکاران کشور متأسفانه هر ورز بر تعداد کارخانه های تعطیل کشور افزوده می شود و چرا مردم شمال و جنوب استان مرزی سیستان و بلوچستان باید با این حجم از سختی ها روزگار را سپری کنند و صدایشان به جایی نرسد؟
خبرنگار سایت دلگان پرس نبود بیمارستان در دلگان را نیز یکی از اتفاق های غم انگیز این شهرستان می داند و می گوید: دوست دارم هر چه زودتر خبری را با عنوان (بیمارستان دلگان افتتاح شد) را کار نمایم.
انتهای پیام/3339/8355
کد مطلب: 2008