پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۱۸
۰
گزارش پهره از اقدام خداپسندانه بانوی کارآفرین؛

سختکوشی دختر جوان معلولان ذهنی ایرانشهر را هنرمند کرد/ترسیم زیبای هنر و درآمد با باور عمیق به تحقق اقتصاد مقاومتی

کارآفرین جوان شهرستان ایرانشهر با تکیه بر همت و پشتکار؛ از دختران معلول ذهنی ایرانشهر بانوانی  هنرمند ساخته است.
سختکوشی دختر جوان معلولان ذهنی ایرانشهر را هنرمند کرد/ترسیم زیبای هنر و درآمد با باور عمیق به تحقق اقتصاد مقاومتی
سختکوشی دختر جوان معلولان ذهنی ایرانشهر را هنرمند کرد/ترسیم زیبای هنر و درآمد با باور عمیق به تحقق اقتصاد مقاومتی
به گزارش پهره، یکی از امتیازاتی که افراد سالم به آن وابسته اند سلامت جسمانی و روانی افراد است؛ اما این که انسان ها از این نعمت با شکوه تا چه اندازه مطلع و قدردانند فلسفه ای است که شاید با مشاهده عدم سلامت جسمانی و روانی مقطعی برای خود و یا سایر افراد به آن پی برده باشند.
معلولیت ذهنی یکی از آسیب هایی است که در کنار محدودیت های روانی؛ عامل تضعیف حرکات جسمانی نیز می شود؛ اما این آسیب در شهرستان ایرانشهر به صورت هدایت شده و خلاق یک مربی دلسوز با تلفیق هنر از چالش نتوانستن به توانستن راه پیدا نموده است.
خانم سمیه نارویی بانوی کارآفرین و تحصیلکرده رشته روانشناسی بالینی شهرستان ایرانشهر است که با مشاهده وابستگی و آسیب پذیری معلولان ذهنی تصمیم به اجرای اقدامی سخت اما شیرین می نماید.
 

 
 
خانم نارویی در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: برای مدتی در اداره بهزیستی ایرانشهر مشغول فعالیت بودم که پس از مدتی با مشاهده برخی توانایی هایی که در بانوان معلول ذهنی دیدم؛ با خدای خود برای کمک به این عزیزان عهد بستم.
وی می گوید: در ابتدا فعالیت این مرکز آموزشی را با دریافت وام 10 میلیون تومانی از سال 91 آغاز کردم و حالا پس از مدت چهار سال با ایجاد اشتغالزایی برای سیزده پرسنل این مرکز توانسته ام این تلاش خداپسندانه ام را به باروری برسانم.
 

 
بانوی کارآفرین شهرستان ایرانشهر از نحوه خدمات رسانی خود به معلولین می گوید: معلولان ذهنی این مرکز با آموزش مربیان سخت کوش مجموعه به تولید هنرهای سنتی و صنایع دستیهمچون گلیم بافی، سکه دوزی و سوزن دوزی بلوچ می پردازند.
وی می گوید: از آنجا که هدف برگزاری این دوره ها از همان ابتدا برای مهارت آموزی معلولین جهت خودکفایی و کسب درآمد بوده؛ تمامی کارآموزان این مرکز پس از دریافت مدرک مهارت فنی و حرفه ای می توانند به راحتی برای خود ایجاد شغل نمایند.
خانم نارویی بزرگترین دغدغه خود برای این قشر از معلولین را فقدان کارگاه های عرضه و تقاضا برای معلولین در سطح شهرستان دانست و افزود: معلولان سهم خود از اقتصاد مقاومتی پویا و ملی را با تحمل تمام سختی ها به فعل بدل کردند که امیدواریم مسئولین نیز با فراهم نمودن بسترهایی همچون ایجاد مراکز عرضه و تقاضا؛ معلولان را برای فروش محصولاتی که با مشقت فراوان تولید نموده اند یاری رسانند.
گزارش: ساناز صفایی
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 1955
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *