سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۵۵
۰
در سایه کم توجهی مسئولین؛

یکه تازی پفک های پاکستانی در فروشگاه های ایرانی/ سرطان، سوغات کشورهای همسایه+تصاویر

پفک های پاکستانی به دلیل نداشتن تاریخ انقضا، استفاده از مواد نگهدارنده و رنگ های غیر مجاز می تواند برای بدن مضر باشد.
یکه تازی پفک های پاکستانی در فروشگاه های ایرانی/ سرطان، سوغات کشورهای همسایه+تصاویر
یکه تازی پفک های پاکستانی در فروشگاه های ایرانی/ سرطان، سوغات کشورهای همسایه+تصاویر
به گزارش پهره؛ به نقل از شستون، از آنجایی که شهرستان سراوان بیشترین مرز زمینی را با کشور پاکستان دارد و به دلیل پیوندهای خویشاوندی و رفت و آمدهایی که وجود دارد فرهنگ این منطقه دستخوش تغییرات قرار گرفته و از برخی از فرهنگ های غذایی پاکستان تأثیر پذیرفته است.
ریگی کارشناس تغذیه بیمارستان رازی شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون آرد برنج و نشاسته را از مواد اولیه تهیه پفک های پاکستانی عنوان کرد و ادامه داد: رنگ های خوراکی، ادویه و اسانس های غیر مجاز که در این ماده خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد برای بدن مضر است.
وی با اشاره به بسته بندی نامناسب پفک های پاکستانی گفت: معولا این مواد به صورت فله ای و بدون بسته بندی استاندارد به صورت قاچاق وارد کشور می شوند.
کارشناس تغذیه بیمارستان رازی شهرستان سراوان افزود: این پفک ها در کشورهای پاکستان، هند و به تازگی در افغانستان تولید می شوند.
ریگی خاطر نشان کرد: رنگ های غیر مجاز در بدن می توانند به صورت اکسید در بدن تومور ایجاد کنند و در کودکان سیری کاذب به وجود می آورد.
وی فرهنگ غذایی مشترک، پیوند های خویشاوندی، تبادلات و رفت و آمدهای مکرر را دلیل اصلی روی آوردن مردم منطقه به پفک های پاکستانی عنوان کرد.
کارشناس تغذیه سوچاکی را یکی دیگر از مواد خوراکی پاکستان برشمرد که در آن از طعم دهنده، اسانس و رنگ های غیر مجاز استفاده که می شود که به مراتب از پفک های پاکستانی ضررهای بیشتری برای بدن دارد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 1910