جمعه ۴ دی ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶
۰
گزارش پهره از ورود سپاه شهرستان ایرانشهر در حوزه سلامت

از وزیت رایگان و بنای 12 خانه بهداشت تا ابراز رضایت محرومین ایرانشهر

سپاه پاسداران شهرستان ایرانشهر با همکاری بسیج جامعه پزشکی با اجرای طرح های محرومیت زدایی یکی از بزرگترین گام ها را در حوزه سلامت برداشته است. 
از وزیت رایگان و بنای 12 خانه بهداشت تا ابراز رضایت محرومین ایرانشهر
از وزیت رایگان و بنای 12 خانه بهداشت تا ابراز رضایت محرومین ایرانشهر
به گزارش پهره؛ همزمان با هفته وحدت و در راستای محرومیت زدایی از سوم دی‌ماه تا هشتم دی‌ماه ، 10 بیمارستان صحرایی درنقاط صعب العبور و کمتر توسعه یافته جنوب شرق کشور به همت نیروی زمینی سپاه برپا شده است که در این بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی تمامی خدمات درمانی شامل خدمات آزمایشگاهی، کلینیک تخصصی، فوق تخصصی، قلب و جراحی قلب، عروق، اورژانس، پوست، اطفال، ارتوپد،اورولوژی ارائه می‌شود .
این بیمارستان‌ها به طور همزمان در 10منطقه شامل شندل هیرمند، جزینک زهک، لاویز میرجاوه، سرباز، سیلکان سراوان، زرآباد، کنارک، دلگان، فنوج و قلعه گنج کرمان برپا شد که 1160 نفر از کادر پزشکی در این 10 بیمارستان صحرایی به ارائه خدمات درمانی به صورت رایگان می پردازند.
در شهرستان ایرانشهر نیز با ورود سپاه پاسداران و بسیج جامعه پزشکی تنها در امسال 5 طرح وزیت رایگان در مناطق محروم شهرستان برپا شده است.
 فرمانده سپاه ایرانشهر در این خصوص گفت: مردم به ویژه در مناطق محروم از سپاه و بسیج انتظار دارند که در حوزه درمان و بهداشت وارد کار شود که خوشبختانه با حضور فعال و مردمی سپاه در این مسئله توانستیم بالغ بر 12 خانه بهداشت را در روستاهای محروم شهرستان بنا کنیم.
سرهنگ محمد سارانی افزود: اخیرأ طرح وزیت رایگان در روستای قادر آباد ابتر شهرستان ایرانشهر اجرا شد که در این طرح ۶متخصص و ۵پزشک عمومی به صورت سیار اقدام به وزیت شهروندان این روستا کردند.
وی ادامه داد: در این طرح برای اولین بار آیتم های خدمات آزمایشگاهی،بینایی سنجی و بیماریابی”مالاریا”به طور جدی اجرا شد که در این طرح بالغ بر۱۲۰۰نفر وزیت و با تشخیص پزشک معالج داروهای خود را به صورت رایگان تحویل گرفتند.
مولوی محمد عمر رکنی یکی از ائمه جمعه اهل سنت این روستا در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: سپاه علاوه بر برقراری   امنیت در یکی از اساسی ترین نیاز های محرومین منطقه که همان سلامت است ورود کرده که با ابراز رضایت مردم این روستا همراه بوده است.
وی با استقبال مردم از این گونه طرح ها می گوید: افرادی که به تشخیص پزشک نیاز به عمل جراحی داشته اند به صورت کاملأ رایگان تحت درمان قرار گرفته اند که همه این ها از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
انتهای پیام/ 3339
 
کد مطلب: 160
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *