دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ ۰۸:۰۴
۰
در خواست علمای اهل سنت از دستگاه قضا بابت حقوق های نجومی؛

با متخلفین حقوق های نجومی برخورد جدی شود/ پیگیری حقوق های نامتعارف سبب اعتماد بیشتر مردم به نظام می شود

موضوع علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عید فطر در خصوص برخورد با حقوق های نجومی از دستگاه قضا خواستند که به صورت جدی این موضوع را پیگیری و متخلفین را به اشد مجازات برسانند.
با متخلفین حقوق های نجومی برخورد جدی شود/ پیگیری حقوق های نامتعارف سبب اعتماد بیشتر مردم به نظام می شود
با متخلفین حقوق های نجومی برخورد جدی شود/ پیگیری حقوق های نامتعارف سبب اعتماد بیشتر مردم به نظام می شود
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، چندی پیش انتشار فیش های حقوقی نجومی در شبکه های اجتماعی سبب شد تا دستگاه قضا در این مسئله ورود کرده و از رسانه های افشارگر در موضوع فیش های حقوقی تشکر نماید.
پس از این موضوع علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عید فطر در خصوص برخورد با حقوق های نجومی از دستگاه قضا خواستند که به صورت جدی این موضوع را پیگیری و متخلفین را به اشد مجازات برسانند.
  مسئولین به صورت جدی با متخلفین برخورد نمایند مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگارعصرهامون، با بیان اینکه در خواست همه ملت ایران است که دستگاه قضا به این مسئله ورود جدی کرده و با متخلفین برخورد نماید، اظهار داشت: مسئولین نه تنها باید حقوق های نجومی و مبالغ مازاد را به خزانه دولت بازگردانند بلکه باید به شدت با این افراد برخورد شود. وی با بیان اینکه رییس جمهور معاون اول خود را مامور پیگیری این موضوع کرده است، ادامه داد: عدالت باید اساس حکمرانی دولت ها باشد و از هیچ دولتی بی عدالتی پذیرفته نمی شود . مولوی سلامی با اشاره به خطبه های رهبر انقلاب در نماز عید فطر افزود: همه باید از این دستور پیروی کنند و قوای مجریه و قضاییه به جد وارد این عرصه شوند و مبالغ نامتعارفی که از بیت المال پرداخت شده به طور کامل برگردانند. نماینده مردم استان در مجلس خبرگان با بیان اینکه دریافت حقوق های نامتعارف با عقل و موازین اسلامی مطابقت ندارد ، تصریح کرد: این دریافت های غیر متعارف یک معضل اقتصادی است که اگر جلوی آن گرفته نشود سبب سلب اعتماد جامعه می شود.
  همه قوا در مبارزه با این پدیده شوم با یکدیگر همکاری کنند مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان با بیان اینکه پول هر انسانی را وسوسه می کند که دست به اقدامات غیر قانونی بزند گفت که باید با ریشه این موضوع برخورد شود. وی تصریح کرد: چیزی که بسیار تعجب آور و باور کردنی نیست این است که عده ای از مدیران چنین حقوق های غیر متعارفی دریافت کردند. وی ادامه داد: انسان باید به اندازه ی زحمت و تلاشی که انجام می دهد حقوق دریافت کند و نباید به حد غیر متعارف باشد و این موضوع برای هیچ کس قابل قبول نیست که یک عده ای چنین حقوق های غیر قانونی دریافت کنند. وی تصریح کرد: بزرگان مملکت که کارشان برای کشور خیلی ارزشمند است حقوق بسیار پائینی دریافت می کنند اما عده ای که کار و فعالیت شان به این اندازه مهم نیست متاسفانه حقوق های بسیار بالایی دریافت می کنند. مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: دریافت حقوق های نامتعارف در کشور عدم تعادل و توازن را ایجاد می کند و عده ای از افراد جامعه که بسیار زحمت می کشند و حقوق های بسیار اندکی دریافت می کنند از کارشان مایوس می شوند. مولوی اسماعیل زهی بیان کرد: در کشور همه حقوق ها و شهریه ها باید متوازن باشد تا عدالت اجتماعی رعایت شود. امام جمعه مسجد مکی زاهدان خاطر نشان کرد: کشوری که سیستم آن یکپارچه و نظام آن اسلامی است باید همه ی قوا در مبارزه با این پدیده ی شوم با یکدیگر همکاری داشته باشند.
  مسئولان قضائی به طور جد پیگیر فیش های حقوقی باشند امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه خواستار رسیدگی هر چه سریعترمسئولان قضائی به موضوع فیش های نجومی در کشور شد و گفت: حقوق های نجومی با نظام اسلامی هم خوانی ندارد. مولوی ریگیان پور در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه با بیان اینکه فیش های نجومی با نظام اسلامی هم خوانی ندارد، اظهار داشت: بسیاری از مردم حتی در تهیه مایحتاج روزانه خود مانده اند لذا این ناحقی در پرداخت حقوق های نجومی قابل قبول نیست و باید هر چه سریعتر مسئولان به این موضوع رسیدگی کنند. وی با بیان اینکه باید جلو هدر رفت بیت المال را گرفت، گفت: مسئله حقوق های نجومی مربوط به آحاد مردم بوده و جزئی از بیت المال محسوب می شود که در این راستا باید مسئولان قضائی بطور جد پیگیر این امر باشند تا جلو هر بی عدالتی در جامعه گرفته شود.  فیش های نجومی با نظام اسلامی هم خوانی ندارد امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه با اشاره به اینکه دریافت کنندگان حقوق های نجومی در حق نظام اسلامی ظلم کردند، افزود: دولت باید این موضوع را شفاف سازی و به آن رسیدگی کند چرا که کارگران زیادی در کشور وجود دارند که می توان با این آمار و ارقام برای آنها اشتغالزایی ایجاد کرد. وی با اشاره به تجمع کارمندان اداره راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان به علت عدم دریافت حقوق ادامه داد: بسیاری از کارکنان ادارات حتی قادر به دریافت حقوق و حق الزحمه خود نیستند آنوقت شاهد انتشار فیش های نجومی برخی از مسئولان در کشور هستیم که در این زمینه باید با متخلفین امر برخورد قاطع صورت گیرد چرا که برکناری یک فرد دردی از ملت دوا نمی کند. مولوی ریگیان پور با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص برخورد با حقوق های نجومی گفت: باید مسئولین دولتی و قوه قضائیه ضمن شفاف سازی این مهم پیگیر رسیدگی آن هم باشند تا بیت المال هدر نرود.
  پیگیری حقوق های نامتعارف سبب اعتماد بیشتر مردم به نظام می شود مدیر دبیرخانه ائمه جمعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: پیگیری حقوق های نامتعارف از سوی دولت سبب اعتماد بیش از پیش مردم به عملکرد نظام می شود. مولوی عبدالغنی دهانی سورانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف نهایی انقلاب اسلامی ایران خارج کردن افراد از فقر و بیچارگی و تحقق اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه است.  وی ادامه داد: شایسته نیست در چنین انقلابی برخی افراد با کمترین حقوق به سختی گذران زندگی کنند و برخی دیگر حقوق های نامتعارف دریافت کنند.  وی تاکید کرد: بنا بر فرموده رهبرمعظم انقلاب و رئیس جمهوری افرادی که حقوق های نامتعارف دریافت کرده اند باید این حقوق ها را برگردانند.  مدیر دبیرخانه ائمه جمعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید جلوی این گونه کارها گرفته شود گفت: ضعیف بودن نظارت سبب شده شاهد بروز این گونه اقدامات در کشور باشیم بر این اساس از مسئولان به ویژه رئیس جمهوری و رئیس قوه قضاییه درخواست داریم با اتخاذ نظارت های شدید تر جلوی هرگونه تخلفی را در این زمینه بگیرند. مولوی دهانی افزود: با توجه به اینکه امروز جمهوری اسلامی در بسیاری از زمینه ها از جمله امنیت در شرایط بسیار مطلوبی نسبت به سایر کشورها قرار دارد به طوری که این امر مایه مباهات است نباید اقداماتی نظیر حقوق های نامتعارف خدشه ای به نظام واردکند.  رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه 14 تیر 95 با صدور بیانیه ای خطاب به مردم بر بازکردن گره کور، کهنه و به جای مانده از سالیان دور که با استفاده از گریزگاه های قانونی در ساختار اداری کشور ایجاد شده، تاکید کرد.  حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در این بیانیه با تاکید بر اینکه با کسی پیمان اخوت نبسته است، اعلام کرد تمام دستگاه ها موظفند حقوق و مزایای دریافتی مقام های کشوری و لشکری را به صورت حداقل و حداکثر دستمزد و پرداختی ماهانه در تارنمای وزارتخانه یا سازمان ها و همچنین در تارنمای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای آگاهی عموم درج کنند.  انتهای پیام/
کد مطلب: 1595
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *