سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ۱۹:۱۶
۰
گزارشی از غارت بیت المال؛

روزانه ۳تا ۵ میلیون لیتر سوخت در سیستان و بلوچستان قاچاق می شود

مدیر کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: روزانه 3 الی 5 میلیون قاچاق سوخت در استان صورت می‌گیرد.
روزانه ۳تا ۵ میلیون لیتر سوخت در سیستان و بلوچستان قاچاق می شود
روزانه ۳تا ۵ میلیون لیتر سوخت در سیستان و بلوچستان قاچاق می شود
به گزارش پهره؛ به نقل از دادمردان، از آنجایی که در میان استان های مرزی کشور، سیستان وبلوچستان به دلیل همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان همواره در معرض قاچاق سوخت و تبعات ناشی از آن همچون تهدید اقتصاد ملی و ایجاد بحران در نظام های اجتماعی، بهداشتی، فرهنگی، مالی و امنیتی و غیره واقع شده که در این میان استان های همجوار در درون کشور نظیر کرمان نیز در این مهم دخیل بوده و همواره این استان را با معضلات جدی تری همچون افزایش بیکاری و روی آوردن به شغل های کاذب، از بین رفتن سرمایه و سرمایه گذار و افزایش فقر مواجه کرده است.
موضوع قاچاق سوخت و قاچاق کالا و ارز در این استان مرزی امری غیر قابل انکار است که در این زمینه ارگان ها و نهادهای زیادی همچون تعزیرات حکومتی، نیروی ناجا و مرزبانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت پخش فراورده های نفتی و غیره باید تلاش هایی را در جهت کنترل و کاهش این پدیده ایفا کنند اما گویا عدم همکاری و هماهنگی بین دستگاه های نامبرده مانعی برای مقابله جدی با قاچاقچیان شده است که در این زمینه آمارها نشان می دهد روزانه میلیونها لیتر سوخت از مرزهای سیستان وبلوچستان قاچاق می شود که این میزان عمدتا توسط کاروان های خودرویی و چهارپایان وارد استان و بعد از آن نیز به مناطق مرزی منتقل می شوند.
 در همین رابطه سیدمرتضی مدنی فدکی در نشست مشترک با مدیر شرکت نفت منطقه زاهدان اظهار داشت: روزانه 3 الی 5 میلیون قاچاق سوخت در استان صورت می‌گیرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل می‌بایست با هم افزایی و تلاش به جهت خدمت به مردم و جلوگیری از قاچاق کالا و عرضه خارج از شبکه سوخت نقش خود را به بهترین شکل ایفا کنیم.
وی افزود: قاچاق سوخت تاثیر فراوانی بر وضعیت اقتصاد کشور دارد و می‌بایست درخصوص سهمیه سوخت گلخانه‌ها، صنایع، مراکز پرورش دام نیز نظارتها تشدید شود و برای سودجویان که اقدام به عرضه خارج از شبکه سوخت می‌نمایند باید زمینه ناامن شود.
مدنی تمام تمرکز تعزیرات حکومتی را بر موضوع پیشگیری دانست و تصریح کرد: قاچاق سوخت تمام حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی جامعه را تحت تأثیر خود قرار داده است و بالاترین آمار پرونده‌های تعزیرات حکومتی استان نیز به قاچاق سوخت اختصاص گرفته است که تلاش ما ابتدا در جهت پیشگیری است که اقدامات صورت گرفته در سال قبل نیز حکایت از این موضوع دارد.
وی خطرات قاچاق سوخت را فراتر از ضربه به اقتصاد کشور برشمرد و گفت: در برخی نقاط استان و بعلت نبود شرایط اشتغال جوانان به سوی قاچاق سوق داده شده‌اند که جا دارد مسئولین مربوطه در این خصوص چاره‌اندیشی کنند زیرا خروج سرمایه ملی یک زنگ خطر در ابعاد وسیع است که یکی از مهمترین آن آینده جوانان است.
مدنی افزود: تکلیف ما خدمت به نظام و پاسخ به ندای مقام معظم رهبری است و در این راه تمام تلاشمان را می‌کنیم.
انتهای پیام
کد مطلب: 1135
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *