دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۱۱
۰
گلایه روستاییان بخش بزمان ایرانشهر از بی توجهی های مسئولین؛

وقتی جاده های خاکی بلای جان می شوند

70 درصد راههای روستایی بخش بزمان خاکی است بطوریکه این وضعیت نه تنها صدای کشاورزان بلکه صدای رانندگان را به خاطر خرابی های مکرر خودروهایشان در آورده است.
وقتی جاده های خاکی بلای جان می شوند
وقتی جاده های خاکی بلای جان می شوند
به گزارش پهره؛ روستاها یکی از امتیازات قابل توجه هر شهری است به طوریکه بسیاری از نیازهای پروتئنی ، محصولات کشاورزی، صنایع دستی و ... از این مکان فراهم می شود.
اما از آنجا که در سالهای اخیر به دلایل مختلف از جمله خشکسالی و عدم اشتغال شاهد کوچ روستا نشینان به شهر بودیم می طلبد مسئولین با دید سخاوتمندانه تری به دنبال حل موانع این قشر زحمتکش باشند چرا که بها دادن به این بخش به واقع به معنای ارتقای رشد زیرساختهای شهر، استان و در نتیجه کشور خواهد شد.
قابل ذکر است در بسیاری از موارد به دنبال این گونه کم توجهی ها تعدادی از مسئولین نیز هم صدا با شهروندان از وضعیت عملکرد برخی ارگان ها به انتقاد برخواسته و خواستار طرح چاره ای اساسی برای این دست مشکلات هستند.
بخشدار بزمان در کنار اهالی روستاها از گلایه مندان عدم رسیدگی به وضعیت راههای روستایی این بخش می باشد و می گوید: 70 درصد راههای روستایی بزمان هم چنان خاکی است.
عباس داودی می گوید: بخش بزمان 65 درصد از وسعت شهرستان ایرانشهر را به خود اختصاص داده اما در کمال ناباوری از 850 کیلومتر راه روستایی تنها 114 کیلومتر آن دارای آسفالت سرد می باشد.
این مسئول ادامه می دهد: بخش بزمان با 280 پارچه آبادی حدود 20 هزار نفر جمعیت دارد که نبود جاده مناسب سبب شده تا کشاورزان و دامداران نتوانند به خوبی محصولات کشاورزی و دامی خود را به بازارهای مصرف عرضه کنند و چه بسا در این بین به دلیل عدم استاندارد اولیه راههای روستایی با کاهش کیفیت محصولات خود نیز روبرو شوند.
 وی از پی گیری های مکرر و کتبی برای حل مشکل تردد روستائیان گفت و تصریح کرد: هر روز شاهد تصادف، انحراف و خراب شدن وسیله های نقلیه در منطقه بعلت نبود راه مناسب هستیم از این رو لازم است مسئولان برای احداث راههای مناسب در مناطق روستایی هر چه زودتر چاره ای بیاندیشند.
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 1033