پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ۰۸:۱۳
۰

پرندگان انتحاری، طرح داعش برای شکار جنگنده ها

گروهک تروریستی داعش قصد دارد از پرندگان انتحاری به عنوان شیوه جدید شکار جنگنده هایی که مواضع این گروه را در سوریه و عراق هدف قرار می دهند،استفاده کند.
پرندگان انتحاری، طرح داعش برای شکار جنگنده ها
پرندگان انتحاری، طرح داعش برای شکار جنگنده ها
به گزارش پهره به نقل از ایرنا؛ پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، گروهک تروریستی داعش در صفحه خود دریکی از شبکه های اجتماعی از شیوه جدید شکار جنگنده ها با عملیات انتحاری پرندگان خبر داده است.
به نوشته پایگاه آمریکایی «وکاتیو» داعش در مرحله اول قصد دارد تا از این پرندگان انتحاری برای سرنگونی جنگنده های نیروهای ائتلاف به سرکردگی آمریکا استفاده کند.
بر اساس این طرح ابتدا یک کمربند انفجاری سبک که امکان مانور سریع و پرواز آسان پرنده را فراهم می سازد به پرنده بسته شده و بعد با آموزش 6 مرحله ای پرندگان آن ها را برای انجام عملیات انتحاری آماده می کنند.
ایده پرداز این طرح پیشنهاد می کند که از مواد منفجره ای از نوع «یورا» که در انفجار هواپیمای مسافربری روسیه در سینای مصر استفاده شد استفاده شود.
وی همچنین با بیان این که برای عملی شدن این طرح تحقیقات زیادی انجام داده، معتقد است که باید از باز شکاری و عقاب در این نوع عملیات استفاده کرد.
هرچند که استفاده از حیوانات در عملیات انتحاری چیز جدیدی نیست و پیش تر نیز از حیوانات استفاده می شده؛ اما چنین به نظر می رسد شکار جنگنده ها از این طریق دور از ذهن و بعید است؛ چراکه ارتفاع پرواز، سرعت و شتاب و صدای حاصل از پرواز جنگنده ها بسیار بالا بوده و اجازه نزدیک شدن پرنده انتحاری را به آن نمی دهد.
کد مطلب: 100
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *